Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Sport

Gymzaal

Onze leerlingen sporten twee keer in de week in de gymzaal.
Wij werken met de lessen uit de methode “Bewegingslessen basisonderwijs”. Er zijn dan drie vakken waar een activiteit is. We draaien dan door zodat de kinderen elk vak bezoeken.

Sport

Elke groep gaat twee keer per week naar de sporthal. De kinderen krijgen op vrijdag een toestelles en op dinsdag een spelles (of andersom). Groep 8 gaat als eerste naar de gym en zij zetten het toestel- en spelcircuit op. Daarna komen alle groepen één voor één gymmen en aan het eind van de dag ruimt groep 7 alles op.

Voetbalveld

Een aantal jaar geleden hebben we samen met ouders en collega’s het schoolplein aangepakt. Er is toen een voetbalveld aangelegd. Ook hebben we op het plein allerlei spellen geschilderd, waar kinderen op kunnen springen en hinkelen. Iedere klas heeft eigen voetbaltijden zodat iedereen aan de beurt komt.

Sportdag

Ieder jaar organiseren we een sportdag voor alle groepen. Voor groep 1-2-3 verdelen we de sporthal in twee delen. De ene kant is de speeltuin met toestellen waar ze vrij op kunnen spelen. Aan de andere kant hebben we een 15-tal spelletjes in wedstrijdvorm.  De kinderen uit de groepen 4 t/m 8 hebben een eigen sportdag. Die organiseren we samen met Leef Geldrop-Mierlo. Zij zijn experts die de leerlingen echt iets leren aan de hand van bijvoorbeeld een voetbalworkshop. De leerlingen zijn ieder jaar zo enthousiast. Dat is echt zo leuk!

.

“Onze directeur is best streng als het gaat om het voetballen op het schoolplein. Dat mag dus niet, maar gelukkig wel op het voetbalveld. Ik snap dat ook wel hoor, want wij jongens voetballen best goed en hard, dat is gevaarlijk voor andere leerlingen en ook voor de ruiten.”

– Mels

.