Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Musical

De parel
van onze school

Van groep 1 tot en met groep 8 voeren de leerlingen ieder jaar een musical op. Dat is echt de parel van de school. Leerlingen leren vanaf groep 1 zich al te presenteren aan het publiek. De kinderen die het lastig vinden om de drempel te verleggen of het niet durven, worden op de juiste manier meegenomen in de groep. Iedereen krijgt een passende rol waar ze zich goed bij voelen. We stimuleren elkaar en helpen elkaar stapje voor stapje. Hierdoor leren de kinderen om voor een publiek te staan, zichzelf open te stellen naar anderen, samen te werken aan iets moois en te ontdekken waar hun talenten liggen. Het is niet alleen een mooie uitvoering, maar ze doen ook succeservaringen op.

Durf

In groep 1 begin je al aan je eerste musical. Een leuk en belangrijk onderdeel voor de groepsvorming. We doen het samen en zo leren we van elkaar. Durf je het niet alleen, dan durf je het meestal wel met een vriendje.

Pedagogische meerwaarde

Het samenwerken aan een musical is niet alleen heel leuk,
er zit ook een pedagogische meerwaarde aan. Zo bevordert het de taalontwikkeling
van onze leerlingen en ze leren zich ook te presenteren aan het publiek; zo doen de
leerlingen positieve ervaringen op.

“Ik speelde in de musical van groep 1 een moeder, Romy was mijn kind en ik bracht haar naar de dokter; ik vond het een beetje spannend. Papa en mama kwamen kijken en iedereen ging klappen. Daarna was ik heel blij.”
– Fien

“Onze juffen en meesters kijken goed naar wie het spannend vindt en wie niet. Als je op het podium staan niet zo leuk vindt, dan kun je ook de geluiden achterin maken. Ze houden met iedereen rekening en dat is fijn.”
– Lusie