Druk op ENTER om te zoeken of ESC om te sluiten

Ontmoet het team

Juf Marielle

De fijne sfeer is in mijn klas het belangrijkste. De leerlingen voelen denk ik ook dat ze mijn vertrouwen hebben en we creëren snel een band daardoor. Er is veel ruimte voor leerlingen om te vertellen wat ze bezighoudt. Vaak zijn het leuke dingen zoals het weekend, sporten of een feestje, maar ook zijn er weleens serieuzere gesprekken, bijvoorbeeld over verliefd zijn. Zo hadden we het er laatst over dat je niet verliefd hoeft te zijn als je samen speelt als jongen en meisje bijvoorbeeld.

In alle klassen beginnen we het schooljaar met omgekeerde oudergesprekken: ouders vertellen dan over hoe zij hun kind zien en geven hun wensen aan. Dat is goud, omdat ouders hun kind het allerbeste kennen.

Juf Marielle is soms best een beetje streng en dat vind ik fijn omdat ik dan goed kan opletten en zo veel leer. Gelukkig is ze ook lief. Ze praat ook veel met ons over dingen die ons bezighouden, laatst bijvoorbeeld over een oma die was overleden.
Lusie

Juf Mieke

Hi, wat leuk dat je dit leest. Ik ben juf Mieke en werk al bijna 25 jaar op de Beneden Beekloop. Ons onderwijs is hier elke dag anders en daar geniet ik van, samen met mijn leerlingen. Kinderen groeien op school en lopen een eigen weg; dat is uniek. Ik zorg voor leerlingen en kijk naar wat zij nodig hebben.

Juf Marianne

Hallo! Ik ben juf Marianne en ik werk al 25 jaar in het onderwijs, waarvan 24 jaar op de Beneden Beekloop. Ik vind het hier gewoon té leuk! Zo ben ik begonnen als vakleerkracht gym en vanaf toen ging het eigenlijk vanzelf. Ik heb in alle groepen gestaan, maar tegenwoordig ben ik naast leerkracht in groep 3 ook sportcoördinator.

Leerling aan het woord

Basisschool Beneden Beekloop
heeft de leukste juffen en meesters van Geldrop,
Nederland, de wereld en het heelal.

– Sara (leerling)

Juf Ivonne

In groep 5 worden kinderen meer bewust van zichzelf en de relatie met anderen. Vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde en natuur/ techniek krijgen worden belangrijker. Gelukkig blijft er genoeg ruimte voor creativiteit en spelletjes. De spelletjes sluiten aan bij het sociaal- en emotioneel leren van de leerlingen. Zo heb ik in mijn klas een hulpkoffer: een koffer met allerlei voorwerpen zoals pleisters, scharen en een handpop. Ik bedenk een situatie en mijn leerlingen geven dan oplossingen. Hierdoor ontwikkelen ze zich spelenderwijs wat betreft groepsvorming, bewustwording en een andere mindset. Ook krijgt een leerling de kans om eigenheid en talent te laten zien. Het is fijn dat ik als leerkracht op de Beneden Beekloop ben om hier met mijn leerlingen aan te werken.

Juf Ivonne kan heel goed knutselen en ze doet leuke spelletjes met de hele klas.
Sara

Juf Evelien

Creativiteit is voor mij belangrijk. Het gaat over durven zijn wie je bent. Door open opdrachten leren leerlingen zelf kijken en denken. Ook werken ze veel samen, waardoor ze van elkaar kunnen leren en groeien. Het is creatief denken, out of the box en associëren; meer dan een knutselwerkje. De vaardigheden die ze hiermee ontwikkelen zijn waardevol ook in  andere vakgebieden. Je mag met je eigen ideeën komen en ik help leerlingen graag om hun eigenheid hierin te ontdekken.

We zijn nu bezig met een project over water. De aarde warmt op, de zeespiegel stijgt, het land overstroomt en dan? Ik koppel de vakken aan het out-of-the-box denken. Zo ontstaan er prachtige boten en huizen, getekend of gemaakt van gerecycled materiaal.

Ik ben naast juf ook moeder en vind het fijn dat mijn kinderen hier op school zitten. Ze gaan met plezier naar school en beleven de jaarlijkse musical als hoogtepunt. Job zit inmiddels in de brugklas, Tijn zit in groep 7 en voor Siem van 3 heb ik net het aanmeldformulier ingevuld. Ik denk dat Siem het ook helemaal leuk gaat vinden hier: hij is namelijk een creatief en muzikaal kind.

Juf Evelien is heel creatief en als we tijd over hebben gaan we meestal iets creatiefs doen; ik ben heel creatief dus dat komt goed uit!
Emma

Conciërge Ando

Ik ben meester Ando en werk hier als conciërge. Ook weet ik alles van ICT. Als er iets op onze school georganiseerd wordt, ben ik erbij! Scan onderstaande  QR-code maar en je ziet me op mijn gitaar.

En ik speel natuurlijk niet alleen! Het hele team zingt of speelt mee!

kijk maar hier

Het allerleukste op school is de spontaniteit van de leerlingen. Zo noemen kleuters me weleens juffrouw en maken we leuke grapjes met elkaar. Het is een heel fijn team om in te werken en dat merken onze leerlingen ook. Doordat we hecht en gezellig zijn, stralen we dat ook uit naar leerlingen en ouders. Door onze laagdrempeligheid en korte lijnen is er altijd voor iedere leerling tijd. Dat is fijn! Doordat ik ook mijn diploma onderwijsassistent heb, sta ik ook weleens voor de klas.